zaskriptove
Pedagoško društvo Srbije
 
početna početna strana
početna

početna strana


ARHIVA VESTI I DOGAĐAJA OD 2002. DO 2013. GODINE
ARHIVA 2013. GODINA
ARHIVA 2012. GODINA
ARHIVA 2011. GODINA
ARHIVA 2010. GODINA
ARHIVA 2009. GODINA
ARHIVA 2008. GODINA
ARHIVA 2007. GODINA
ARHIVA 2006. GODINA
ARHIVA 2002. -2005. GODINA
POVRATAK NA NOVI SAJT
  Arhiva sajta Pedagoškog društva Srbije - 2002. - 2015. godina
 

:: Vršnjačka medijacija u Srednjoj tehničkoj školi PTT u Beogradu ::

Srednja tehnička škola PTT iz Beograda je u skladu sa reformskim zahtevima za promenama u savremenom stručnom obrazovanju odabrala da ovim programom ojača svoje učenike i pripremi ih za rad u savremenim uslovima. Svesni su da profesionalna karijera svakog stručnjaka započinje u srednjoj školi kako sticanjem kvalitetnih stručnih znanja tako i izgradnjom celokupne ličnosti.

Datum održavanja : 31.01.i 1 i 2. 02. 2007. god., trodnevni seminar
Mesto održavanja : PTT- škola u Beogradu
Voditelj : Živkica Đorđević, školski pedagog
Broj učesnika : 25 učenika od prvog do četvrtog razreda
Cilj: Osposobljavanje učenika za upravljanje konfliktima i posredovanje između vršnjaka u konfliktnim situacijama

Sadržaj:
Seminar vršnjačka medijacija priprema učenike da konfliktne situacija u školi rešavaju nenasilnim putem. Program povezuje tri oblasti:
•  nenasilnu komunikaciju i empatičko primanja poruka,
•  konflikate i
•  vršnjačko posredovanje u konfliktima, tj.ovladavanje tehnikom medijacije

Sam pojam medijacije znači posredovanje. U kontekstu ovog seminara medijacija označava tehniku rešavanja konflikata nenasilnim putem. Suština je u pojavljivanju obučene osobe, medijatoara kao posrednika između sukobljenih strana. Medijator pokušava da konfliktu priđe na konstruktivan način i da dođe do rešenja koje bi zadovoljilo obe strane u sukobu.

Učenici - budući medijatori na seminaru upoznaju tehniku nenasilne komunikacije i aktivnog slušanja. Ova tehnika im pomaže da u postupku medijacije stvore uslove da se sukobljene strane čuju, da definišu problem koji je uzrok konflikta i da pronađu adekvatno rešenje problema.

Dobre strane vršnjačke medijacije su brojne. Iskustva iz škola u kojima su formirani timovi vršnjačkih medijatora pokazuje da su učenici aktivni u rešavanju problema koji se javljaju u njihom okruženju. Učenici su spremniji da preuzmu odgovornost, tenzije između učenika i nastavnika se smanjuju i sam se odnos poboljšava.

Metod rada na seminaru : Radionica

Utisci o seminaru

Tokom seminara učenici su savladali program Vršnjačke medijacije u veoma prijatnoj, tolerantnoj i vedroj atmosferi Rad se odvijao kroz radionice što je podsticalo aktivnost i inicijativu svakog učesnika, timski rad i kreativnost. Ovakav način podstakao je samopoštovanje mladih i njihovu spremnost da se na nenasilni način zalažu za ostvarenje svojih potreba. Kroz simulaciju medijacije pokazali su da su usvojili osnovne principe ove veštine. Tako je medijacija, i u ovoj školi, postala značajan usmerivač odnosa i načina rešavanja problema u odeljenju, školi i vanškolskim susretima mladih. Ova znanja primenljiva su i u njihovim ličnim životima, društvu i porodici. Učesnici seminara su tako dobili jednu značajnu životnu veštinu koja pomaže unapređenju odnosa u zajednici.

Na kraju seminara urađena je evuacija. Utisci su pozitivni jer su učenici sadržaj programa i rad na radionicama procenili kao veoma koristan, poučan i zanimljiv. Đačke rečenice odslikavaju njiho raspoloženje i prihvatanje programa. Dajem ih u originalu: "Program je super kao i sadržaj i mislim da je koristan", "Radionice koje su bile za mene su korisne!!!", ""Program je lepo osmišljen, sadržaj zanimljiv", "Jako bogat sadržaj, pomaže da što lakše shvatimo suštinu", "Program je bio super, zanimljiv, pre svega koristan", "Zanimljiv, poučan, kreativan".

Tako su u ovoj školi posle uspešno završenog seminara postali vršnjački medijatori sledeći učenici: Andrijana Petrović, Marija Maksimović, Zoran Popac i Bojana Grujić učenici četvrtog razreda; Ivana Protić, Milica Ilić, Maja Pajović, Miloš Mitić, Stefan Gligorić i Darko Pačavra učenici trećeg razreda, Gordana Bušin, Dejan Jukić, Nemanja Vasiljević, Jadranka Tramošljanin, Marina Mitrović, Draško Božanić i Katarina Stanojković učenici drugog razreda; Ivan Mitrić, Kristina Colić, Marko Ristić, Stefan Mitrović, Predrag Spasić, Kristina Tešić, Jovana Kovačević i Nebojša Grbić učenici prvog razreda

Organizacija seminara u školi bila je veoma dobra.

Opšti utisak je da je postavljeni cilj ostvaren i da će doprineti unapređenju vaspitnog rada u školi.

Posebna zahvalnost školskom pedagogu Drinki Savić Guteša za izbor programa i pripremu seminara, organizatoru nastave Andrijašević Bogdanu i direktoru škole Popović Milenku za pruženu podršku učenicima i ukupnoj realizaciji seminara.

 
 

Arhiva sajta Pedagoškog društva Srbije - 2002. - 2015. godina

Pedagoško društvo Srbije © na Internetu od 2002. sajt osnovala Sonja Žarković / webmaster: e@leksa

 
.
 
REKLAME